Dodał: |
Aktualizacja: |
Oceń: 0 0

Jeżeli znajdziemy się w sytuacji zagrożenia, staniemy się ofiarą przestępstwa lub wypadku, nie bójmy się wezwać pomocy. Jeżeli posiadamy telefon komórkowy, wystarczy, że zadzwonić na linię alarmową 112 - operator przekieruje nas do odpowiedniej służby. Jeżeli nie posiadamy telefonu, możemy poprosić o pomoc kogoś na ulicy. Wykonywanie połączeń na numer alarmowy jest bezpłatne i nie wymaga posiadania środków na koncie lub opłaconego abonamentu.

O tym, jak prawidłowo zgłaszać zdarzenie dzwoniąc pod numer 112 możesz przeczytać tutaj: (link - http://www.112.gov.pl/112/). Strona jest dostępna po polsku, angielsku, rosyjsku, ukraińsku, francusku i niemiecku.
Zapamiętaj!:
· po wybraniu numeru „112” należy czekać cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora, nie odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte (połączenie jest bezpłatne, więc nie generuje kosztów dla zgłaszającego zdarzenie),
· krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem w celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby, podać swoje imię i nazwisko,
· wskazać miejsce przebywania/adres, w którym miało miejsce zdarzenie lub sytuacja; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu do miejsca zdarzenia,
· udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania,
· wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,
· nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora z uwagi na konieczność przekazania najważniejszych informacji o zdarzeniu,
· jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru „112”,
· należy starać się o chwilowe nie korzystanie z telefonu, z którego dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych dodatkowych informacji.
(Informacja ze strony numeru alarmowego 112)

Telefony ratunkowe

  • Numer ratunkowy 112
  • Pogotowie Ratunkowe 999
  • Policja 997- Komisariaty Policji we Wrocławiu
  • Straż Pożarna 998
  • Straż Miejska 986
  • Centrum Powiadamiania Ratunkowego WOPR czyli numer ratunkowy nad wodą 601 100 100
  • Stały dyżur Centrum Zarządzania Kryzysowego 71 770 22 22

Telefony awaryjne

  • Pogotowie energetyczne 991 (połączenie bezpłatne, dostępne także z tel. komórkowych)
  • Pogotowie gazowe 992
  • Pogotowie ciepłownicze 993
  • Pogotowie wodno-kanalizacyjne 994 (czynne przez całą dobę, bez numeru kierunkowego, połączenie bezpłatne),

Informacyjne

Centrum Informacji Turystycznej  71 3443 111 (poniedziałek-piątek: 9.00-19.00)
Dolnośląska Informacja Turystyczna 71 342 01 85
Punkt informacji dla obcokrajowców 71 77 24 950
INFOLINIA MPK - 71 321 72 71, 71 321 72 70, 71 325 08 89 (poniedziałek - piątek 7.00-20.00)
Infolinia PKP - 19 757
Infolinia PKP Przewozów Regionalnych - 703 20 20 20
Infolinia PKP PR dla osób niepełnosprawnych - 800 022 222 (poniedziałek-piątek, oprócz świąt: 7.30 - 18.00)
Infolinia Polbus PKS 703 400 444

Infolinia Urzędu Miejskiego we Wrocławiu

Konsultanci UM Wrocław - 71 777 77 77

Inne

  • Pogotowie Opiekuńcze 71 799 89 06 (24h)
  • Pogotowie Weterynaryjne 71 337 36 36 (24h)
  • Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrocławiu - całodobowy telefon alarmowy 0605 883 227
  • Biuro Rzeczy Znalezionych 71 376 08 96 (środa: 8.30-16.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-14.00)
  • Biuro Obsługi Pasażera MPK Wrocław 71 321 72 71 (poniedziałek-piątek: 8.00-20.00)
  • Telefoniczne centrum obsługi klienta MPWiK 71 34 09 655 (środa: 8.00-17.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-15.00)
  • Miejski Rzecznik Konsumentów 71 777 75 59
  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 (linia bezpłatna)
  • Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12
  • Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" 801 120 002 (poniedziałek-sobota: 8.00-22.00, niedziele i święta: 8.00-16.00)
  • Policyjny Telefon Pogotowia Dziecięcego 71 340 38 03 (telefon ze specjalnym przeznaczeniem dla dzieci, które widzą przemoc w domu)

Infopunkty dla cudzoziemców:

Imigranci mogą zwrócić się do Stowarzyszenia na rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego NOMADA, które realizuje projekt SUKURS: "Działamy aby Wrocław był bezpieczny dla każdej osoby niezależnie od tego jaki ma paszport, kogo kocha i w jakiego boga wierzy. Przez 4 lata zebraliśmy informacje o blisko 300 atakach motywowanych uprzedzeniami – wyzwiskach, groźbach i pobiciach. Udzielamy porad prawnych poszkodowanym, towarzyszymy im na policji i w salach sądowych. Policjantom i urzędnikom opowiadamy historie poszkodowanych."

Z kolei Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego (dotowane przez Gminę Wrocław) prowadzi INFOLINK - punkt wsparcia stworzony z myślą o cudzoziemcach mieszkających we Wrocławiu, którzy spotykają się z codziennymi wyzwaniami różnego rodzaju. Zapewnia pomocy w rozwiązaniu kwestii prawnych, biznesowych, doradza w sprawach prywatnych oraz w sprawach dotyczących spędzania wolnego czasu. W punkcie Infolink można uzyskać bezpłatną pomoc w języku angielskim i innych językach.

Stowarzyszenie na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego NOMADA

ul. Paulińska 4/8

http://nomada.info.pl
Godziny otwarcia biura:
poniedziałek godz. 16.00-20.00
środa godz. 11.00-16.00
czwartek godz. 17.00-20.00
Stowarzyszenie na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego NOMADA
email
tel. 71 307 03 35

Skomentuj

Projekt ‘MIEJSKI SYSTEM INFORMACYJNY I AKTYWIZACYJNY DLA MIGRANTÓW’ jest współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW realizowany był w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

Projekt LOKALNE POLITYKI MIGRACYJNE - MIĘDZYNARODOWA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W ZARZĄDZANIU MIGRACJAMI W MIASTACH był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt ‘WARSZAWSKIE CENTRUM WIELOKULTUROWE’ był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW Projekt realizowany był przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.